Reklamace
Reklamační řád
internetového obchodu
obchodní společnosti PAH, s.r.o.
Článek 1
Všeobecná ustanovení
Reklamační řád je umístěn na viditelném místě v sídle společnosti a na internetových stránkách Obchodníka.
Kupujícím je:
1. spotřebitel (osoba, která nakupuje zboží pro osobní potřebu nebo pro potřebu příslušníků své domácnosti). Spotřebitelem je ve smyslu § 52 ods. 4 Občanského zákoníku v platném znění Kupující, který je fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem, nebo při obchodní praktice nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, nebo povolání
2. fyzická a/nebo právnická osoba – podnikatel, který s Obchodníkem uzavřel smlouvu o koupi zboží.
Fyzické a právnické osoby – podnikatelé berou na vědomí, že podmínky záruky (zejména záruční doba) mohou být odlišné od podmínek záruky pro spotřebitele a vztahy mezi Obchodníkem a Kupujícím – podnikatelem jsou upraveny Obchodním zákoníkem.
Orgánem dozoru je:
lovenská obchodní inspekce (SOI),
Inspektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna 3,
P.O.BOX A-35 040 65 Košice
mail: ke@soi.sk
Tel. č.: 055/729 07 05, 055/622 76 55
Tento reklamační řád se nevztahuje na nákup zboží podnikateli, kteří kupují zboží v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Článek 2
Práva a povinnosti smluvních stran
1. Obchodník odpovídá za to, že zboží má při prodeji stanovenou jakost, množství, míru a hmotnost. Zboží musí být bez vad a musí odpovídat platným technickým normám. Obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má zboží v době jeho dodání a která se projeví do dvou let od dodání zboží.
2. Kupující má právo nepřevzít doručené zboží od dopravce pokud je doručeno zboží jiného typu nebo v případech doručení zboží, které je v rozporu s uzavřenou kupní smlouvou (jiné nebo poškozené zboží) nebo doručení zboží v poškozeném obalu nebo při doručení zboží bez příslušných dokladů.
3. Pokud dojde k doručení poškozeného zboží nebo zboží v rozporu s kupní smlouvou kupujícímu, má kupující právo na to, aby mu Obchodník bezplatně a bez zbytečného odkladu doručil zboží v souladu s dohodnutými podmínkami ve smlouvě, a to buď opravou zboží nebo výměnou zboží. Není-li takový postup možný, má právo kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit za podmínek uvedených níže.
Článek 3
Lhůta pro uplatnění reklamace
1. Záruční doba na veškeré zboží je 24 měsíců, pokud Obchodník neposkytne delší záruční dobu. Delší záruční doba je obvykle vyznačena v záručním listu přiloženém ke zboží. U použitého zboží je záruční doba 12 měsíců. Záruční doba se počítá ode dne převzetí zboží spotřebitelem.
2. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady jen vytkl-li vadu do dvou měsíců od jejího zjištění, nejpozději však do uplynutí záruční doby. Práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží, pro kterou platí záruční doba zaniknou, nebudou-li uplatněna v záruční době.
3. Obchodník poskytne kupujícímu písemné potvrzení o vytčení vady neprodleně po vytčení vady Kupujícím. Obchodník v potvrzení o vytčení vady uvede přiměřenou lhůtu, ve které vadu v souladu s § 507 ods. 1 Občanského zákoníku v platném znění odstraní. Lhůta uvedená v předchozí věty nesmí být delší než 30 dnů ode dne vytčení vady, není-li delší lhůta odůvodněna objektivním důvodem, který Obchodník nemůže ovlivnit.
4. Doba od uplatnění reklamace až do doby, kdy kupující po skončení opravy bylo povinen zboží převzít, se do záruční doby nepočítá, byla-li reklamace oprávněná a uznána. Dojde-li k výměně zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží.
Článek 4
Odpovědnost Obchodníka za vady zboží
1. Obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má zboží v době jeho dodání a která se projeví do dvou let od dodání zboží.
2. Projeví-li se vada do uplynutí záruční doby, předpokládá se, že jde o vadu, kterou měla věc již v době dodání. To neplatí, prokáže-li se opak nebo je-li tento předpoklad neslučitelný s povahou věci nebo vady.
3. Odpovídá-li Obchodník za vadu prodané věci, Kupující má vůči němu právo na odstranění vady opravou nebo výměnou (§ 623), právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo od kupní smlouvy odstoupit (§ 624). Nelze-li vadu odstranit a brání-li tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
4. Pokud Obchodník odmítne odpovědnost za vady, důvody odmítnutí písemně sdělí kupujícímu. Pokud kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost Obchodníka za vadu, může vytknout vadu opakovaně a Obchodník nemůže odmítnout odpovědnost za vadu; k opakovanému vytčení vady se § 621 odst. 1 písm. 3 Občanského zákoníku nevztahuje. Na náklady spotřebitele spojené se znaleckým posudkem a odborným stanoviskem se vztahuje § 509 ods. 2 Občanského zákoníku a tyto je třeba uplatnit u Obchodníka průkazným způsobem ve lhůtě dvou měsíců.
5. Obchodník může odmítnout odpovědnost za vady
• vznikla-li vada nebo poškození zboží prokazatelně nesprávným používáním zboží (např. používáním v rozporu s návodem k použití, nesprávnou montáží, neodbornou montáží nebo jiným nesprávným používáním kupujícím nebo jiné osoby,
• prokazatelných neoprávněných zásahů do zboží,
• má-li předložený záruční list zřejmé známky neoprávněně provedených změn údajů nebo je-li na zboží odlišné výrobní číslo od toho, které je uvedeno v záručním listu,
• pokud vada vznikla běžným opotřebením
• u spotřebního zboží se stanovenou lhůtou použití podle zvláštních právních předpisů, pokud je taková reklamace uplatňována po uplynutí této lhůty
• při živelných katastrofách
Článek 5
Právo kupujícího na uplatnění reklamace - vytčení a odstranění vady
1. Reklamaci může kupující uplatnit u Obchodníka osobně nebo písemně, zasláním reklamace Obchodníkovi
Kontaktní údaje Obchodníka: PAH s.r.o.
Textilní 4
040 01 Košice
Slovenská republika
provoz: Instrument
Textilní 4,
040 01 Košice
e-mail: info@instrument.pah.sk
telefonický kontakt: 00421918827056
2. Kupující může u Obchodníka reklamovat pouze zboží, které zakoupil u Obchodníka (což může v případě pochybností, doložit dokladem o zakoupení produktu a nebo řádně vyplněným záručním listem (pokud byl vystaven).
3. Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou věci nebo opravou věci. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil Obchodníkovi nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by měla věc bez vady, na závažnost vady a na skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné obtíže.
4. Obchodník může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud by vyžadovaly nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti včetně okolností podle odstavce 1 druhé věty.
5. Obchodník opraví nebo vymění věc v přiměřené lhůtě (§ 507 odst. 1) poté, co kupující vytkl vadu, bezplatně, na vlastní náklady a bez způsobení závažných obtíží kupujícímu s ohledem na povahu věci a účel, pro který kupující věc požadoval.
6. Pro účely opravy nebo výměny kupující předá nebo zpřístupní věc Obchodníkovi nebo jím pověřené osobě podle jeho pokynů. Náklady převzetí věci nese Obchodník.
7. Obchodník dodá opravenou věc nebo náhradní věc kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadnou věc, nedohodnou-li se strany jinak.
8. Při odstranění vady výměnou věci nemá Obchodník právo na náhradu škody způsobenou běžným opotřebováním věci a na úplatu za běžné užívání věci před její výměnou.
9. Obchodník odpovídá za vady náhradní věci.
Článek 6
Odstoupení od smlouvy a sleva z kupní ceny
1. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty podle § 517 ods. 1 Občanského zákoníku, pokud
a) obchodník věc neopravil ani nevyměnil,
b) obchodník věc neopravil ani nevyměnil v souladu s § 623 ods. 4 a 6 občanského zákoníku,
c) obchodník odmítl odstranit vadu podle § 623 ods. 2 občanského zákoníku,
d) věc má stejnou vadu navzdory opravě nebo výměně věci,
e) vada je tak závažné povahy, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
f) obchodník prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží pro kupujícího
2. Při posuzování práva kupujícího na slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy podle odstavce 1 písm. d) a e) se zohlední všechny okolnosti, zejména druh a hodnota věci, povaha a závažnost vady a možnost od kupujícího objektivně žádat, aby důvěřoval ve schopnost Obchodníka odstranit vadu.
3. Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu hodnoty prodané věci a hodnoty, kterou by věc měla, pokud by byla bez vad.
4. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy podle odstavce 1, jestliže se kupující spolupodílel na vzniku vady nebo je-li vada zanedbatelná. Důkazní břemeno, že se kupující spolupodílel na vzniku vady a že vada je zanedbatelná, nese Obchodník.
5. Pokud se smlouva týká koupě více věcí, kupující může od ní odstoupit jen ve vztahu k vadné věci. Ve vztahu k ostatním věcem může odstoupit od smlouvy, jen nelze-li důvodně očekávat, že bude mít zájem ponechat si ostatní věci bez vadné věci.
6. Kupující po odstoupení od smlouvy nebo její části vrátí věc Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Obchodník zajistí odstranění věci, která byla nainstalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Pokud Obchodník věc v přiměřené lhůtě neodstraní, může kupující zajistit odstranění a doručení věci Obchodníkovi na náklady a nebezpečí Obchodníka.
7. Obchodník po odstoupení od smlouvy vrátí kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení věci Obchodníkovi nebo po prokázání, že kupující zaslal věc Obchodníkovi, podle toho, který okamžik nastane dříve.
8. Obchodník vrátí kupní cenu kupujícímu nebo mu vyplatí slevu z kupní ceny stejným způsobem, jaký použil kupující při zaplacení kupní ceny, pokud kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady. Všechny náklady spojené s úhradou nese Obchodníka.
9. Obchodník nemá právo na náhradu škody způsobenou běžným opotřebováním věci a na úplatu za běžné užívání věci před odstoupením od kupní smlouvy.
Článek 7
Součinnost kupujícího
Kupující je povinen poskytnout Obchodníkovi součinnost jen v rozsahu upraveném platnou právní úpravou, a to zejména k ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění (včetně odpovídajícího potřebného vyzkoušení nebo demontáže zboží). Kupující je povinen dodat zboží při uplatnění reklamace čisté v řádném obalu v souladu s hygienickými předpisy nebo obecnými hygienickými zásadami včetně všech jeho součástí a příslušenství, umožňujících takové ověření a odstranění vady.
Článek 8
Převzetí zboží ze záruční opravy
Obchodník dodá opravenou věc nebo náhradní věc kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadnou věc, nedohodnou-li se strany jinak. Pokud kupující nepřevezme věc ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může Obchodník věc prodat. Jde-li o věc větší hodnoty, Obchodník kupujícího o zamýšleném prodeji předem vyrozumí a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu pro převzetí věci. Obchodník neprodleně po prodeji vyplatí kupujícímu výtěžek z prodeje věci po odečtení nákladů, které účelně vynaložil na její úschovu a prodej, uplatní-li kupující právo na podíl z výtěžku v přiměřené lhůtě uvedené Obchodníkem v oznámení o zamýšleném prodeji věci. Obchodník může věc na vlastní náklady zničit, nepodařilo-li se ji prodat nebo pokud předpokládaný výtěžek z prodeje nebude postačovat ani k úhradě nákladů, které Obchodník účelně vynaložil na úschovu věci, a nákladů, které by Obchodník musel nutně vynaložit na její prodej.
Článek 9
Alternativní řešení sporů
Tento reklamační řád je platný od 1.7.2024
PAH s.r.o.
Instrument