Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu obchodní společnosti PAH, s.r.o.
Článek I
Všeobecné ustanovení a vymezení pojmů
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP") upravují práva a povinnosti společnosti PAH s.r.o. se sídlem Textilní 4, 040 01 Košice, Slovenská republika, IČO: 36 602 124, DIČ: 2022114402, IČ DPH: SK2022114402 v Obchodním rejstříku Městského soudu Košice, oddíl: Sro, vložka č.: 17567/V, adresa provozu: Instrument, Textilní 4, 040 12 Košice (dále jen „Obchodník") a kupujícího (dále jen „Kupující") při koupi zboží nabízeného Obchodníkem prostřednictvím elektronického obchodu na internetové stránce Obchodníka www.instrument-naradie.sk na území Slovenské republiky. Zboží je možné objednat a dodat i na území České republiky a Kupující si jej mohou pro dodání na území České republiky objednat i z české jazykové mutace stránky e -shopu Obchodníka, z adresy www.instrument-naradi.cz (dále jen „elektronický portál Obchodníka“ nebo i „elektronická platforma Obchodníka“). jen „Kupní smlouva“). (Obchodník a Kupující spolu dále jen „Smluvní strany“).
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna 3, P.O.BOX A-35
040 65 Košice
Tel: 055/729 07 05, 055/622 76 55
mail:ke@soi.sk
2. Tyto VOP se vztahují na nákup zboží objednaného prostřednictvím elektronického obchodu ne e-portály Obchodníka (dále jen „E-shop“) a reguluje vzájemná práva a smluvních povinnosti stran.
3. VOP vstoupí v platnost v den jejich zveřejnění na elektronickém portálu prodávajícího a jsou k dispozici jak na www.instrument-naradie.sk (včetně jeho jazykové mutace www.instrument-naradi.cz), tak v sídle Obchodníka.
4. Kupujícím se rozumí fyzická osoba, nebo právnická osoba, která si elektronicky objedná zboží prostřednictvím E-obchodu na elektronickém portálu Obchodníka. Kupující je povinen uvést správné, úplné a pravdivé údaje. Tyto údaje je Kupující povinen v případě jejich změny neprodleně aktualizovat, neboť jejich správnost má bezprostřední vliv na dodání zboží Kupujícímu ze strany Obchodníka.
5. Jestli Kupující:
a) je spotřebitelem ve smyslu § 52 ods. 4 Občanského zákoníku v platném znění, tedy pokud se jedná o Kupujícího, který je fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem, nebo při obchodní praktice nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo povolání, řídí se vztahy neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku v platném znění a Zákona o ochraně spotřebitele v platném znění.
b) není spotřebitelem, tedy je-li Kupujícím fyzická nebo právnická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem, nebo při obchodní praktice jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo povolání (dále jen „podnikatel“) ), tak vztahy mezi Kupujícím a Obchodníkem, které nejsou upraveny těmito všeobecnými obchodními podmínkami, se řídí příslušnými ustanoveními zákona Obchodního zákoníku. Této osobě nepřísluší práva spotřebitele ve smyslu platných právních předpisů.
6. Práva Kupujícího jako spotřebitele ve vztahu k Obchodníkovi, vyplývající a v souladu se zákonem č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), zákonem č.j. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění a zákona č.j. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu v platném znění, zákona č.j. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů v platném znění (dále jen „Zákony o ochraně spotřebitele“) zůstávají těmito VOP nedotčeny.
7. Elektronickou objednávkou se rozumí odeslaný elektronický formulář, obsahující informace o Kupujícím, seznam objednaného zboží z nabídky E-obchodu na instrument-naradie.sk a celkovou cenu tohoto zboží, příp. cenu za poštovné a balné zpracován systémem E-obchodu.
8. Zbožím se rozumí všechny produkty Prodávajícího uvedené na webové stránce www.instrument-naradie.sk (včetně její jazykové mutace www.instrument-naradi.cz).
9. Kontaktní údaje Obchodníka pro Kupující: 00421918827056, info@instrument.pah.sk
Článek II
Objednávka
1. Objednávky lze realizovat jednoduše a pohodlně pomocí nákupního košíku, telefonu nebo e-mailu.
2. Kupující odesláním objednávky Obchodníkovi potvrzuje, že se dostatečným způsobem seznámil a souhlasí s těmito VOP i reklamačním řádem, který je jejich nedílnou součástí. Tyto podmínky se budou vztahovat na všechny kupní smlouvy, uzavřené na internetové stránce elektronického obchodu.
3. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je pravdivé a úplné vyplnění všech registračních formulářů.
4. Za podstatné náležitosti elektronické objednávky se považují:
a) Identifikace Kupujícího, tzn. obchodní jméno nebo jméno a příjmení, sídlo/bydliště, IČO, DIČ, kontakt (telefonní číslo a e-mailová adresa)
b) Kód objednávaného zboží a popis;
c) Množství objednávaného zboží;
d) Adresa místa dodání zboží (nebude-li tento údaj uveden, má se za to, že zboží má být dodáno na adresu sídla/bydliště Kupujícího);
e) Doba dodání zboží (den), pokud se Kupující dohodne s Obchodníkem odlišně než je uvedeno ve VOP;
f) Jméno a příjmení osoby oprávněné k převzetí dodávaného zboží (nebude-li tento údaj uveden, má se za to, že k převzetí dodávaného zboží je oprávněn Kupující, případně jakýkoli jeho zaměstnanec).
3. Nebude-li objednávka obsahovat náležitosti dle předchozího článku, je považována za neúplnou. Obchodník se v takovém případě pokusí kontaktovat Kupujícího a vyzvat jej k odstranění nedostatků elektronické objednávky a jejímu případnému upřesnění a/nebo doplnění. Okamžikem doručení údajů upřesňujících a/nebo doplňujících elektronickou objednávku Obchodníkovi se elektronická objednávka považuje za úplnou.
4. Přijatá elektronická objednávka je považována za návrh Kupní smlouvy a je závazná.
5. Kupní smlouva mezi Obchodníkem a Kupujícím vzniká na základě závazného potvrzení elektronické objednávky v systému. Obchodník je povinen potvrdit e-mailovou zprávou (na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v elektronické objednávce) obsah elektronické objednávky Kupujícího, a to bezodkladně po jejím doručení Obchodníkovi, nejpozději do 24 hodin od doručení objednávky, jinak platí, že k uzavření Kupní smlouvy mezi Smluvními stranami nedošlo. Kupující je povinen zkontrolovat, zda mu v uvedené lhůtě bylo doručeno potvrzení objednávky, a to i v jiných složkách e-mailového konta jako například ve spamu a také obsah elektronické objednávky uvedený v e-mailové zprávě Obchodníka. V případě zjištění nesrovnalostí týkajících se obsahu elektronické objednávky potvrzené ze strany Obchodníka, je Kupující povinen o tom uvědomit Obchodníka prostřednictvím e-mailové zprávy zaslané na e-mailovou adresu info@instrument.pah.sk a to bez zbytečného odkladu
6. Předmětem uzavřené Kupní smlouvy je závazek Obchodníka dodat Kupujícímu zboží na určené místo dodání v dohodnutém množství, ceně, kvalitě a termínu nejpozději do 10 pracovních dnů od uzavření Kupní smlouvy (potvrzení elektronické objednávky v systému) v případě, že je objednané zboží označeno na stránce e-shopu SKLADEM. Pokud je zboží označeno NA DOTAZ, nebo je-li u zboží na stránce e-shopu vyznačen termín naskladnění zboží, možnost dodání zboží a termín dodání zboží Obchodník dohodne s Kupujícím samostatně e-mailem (u zboží s označením NA DOTAZ nebo pokud 4 je u zboží vyznačen termín naskladnění zboží Obchodník nemůže garantovat dodání zboží – možnost jeho dodání ověří bez zbytečného odkladu u dodavatele zboží a teprve po potvrzení dodávky Obchodník kontaktuje Kupujícího e-mailem a dohodne s ním samostatně lhůtu dodání zboží). Kupující se zavazuje zboží v místě dodání v dohodnutém čase převzít a zaplatit za něj v dohodnutém termínu splatnosti kupní cenu a poštovné, pokud povinnost zaplatit poštovné vyplývá z Kupní smlouvy.
7. Kupující souhlasí s tím, že součástí objednávky je jeho povinnost zaplatit cenu za objednané zboží, přičemž uvedenou skutečnost výslovně potvrzuje při odesílání elektronické objednávky, kde je uvedeno, že se jedná o objednávku s povinností platby.
8. Jakákoliv změna objednávky po uzavření Kupní smlouvy je možná jen po vzájemné dohodě Kupujícího a Obchodníka.
9. Kupní smlouva se uzavírá na dobu do úplného vypořádání závazků smluvních stran vyplývajících z Kupní smlouvy, resp. na dobu do okamžiku jejího zrušení postupem vyplývajícím z VOP a příslušných právních předpisů.
10. Obchodník neodpovídá za prodlení dodávky a za škodu, která byla způsobena důsledkem toho, že Kupující při objednávce nezadal všechny požadované údaje a/nebo vyplnil objednávku chybně.
11. Obchodník neodpovídá za zpoždění dodávky způsobené přepravní společností (kurýrem).
Článek III
Zrušení objednávky
1. Kupující má právo zrušit elektronickou objednávku bez udání důvodu kdykoli před jejím závazným potvrzením ze strany Obchodníka.
2. Obchodník je oprávněn zrušit objednávku nebo její část v následujících případech:
a) V případě objednávky na dobírku, pokud objednávku nebylo možné závazně potvrdit zejména pro chybně uvedené telefonní číslo, nedostupnost, Kupující neodpovídá na e-maily atp.
b) Zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že tato situace nastane, Obchodník bude neprodleně kontaktovat Kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že Kupující nepřijme navrženou dohodu ze strany Obchodníka a zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet ve lhůtě 14-ti kalendářních dnů ode dne zrušení objednávky, pokud se Obchodníka a Kupující nedohodnou jinak.
Článek IV
Spotřebitelské smlouvy a poučení o právu odstoupení od smlouvy
1. Spotřebitel je oprávněn i bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory Obchodníka do 14 dnů ode dne
a) převzetí zboží v případě smluv, jejichž předmětem je prodej zboží,
b) uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo
c) uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který Obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči.
2. Pokud Obchodník poskytl spotřebiteli informace o právu odstoupit od smlouvy dle odst. 1 písm. 1 a také o podmínkách, lhůtě a postupu při uplatňování práva o odstoupení od smlouvy až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy Obchodník dodatečně splnil informační povinnost.
3. Pokud Obchodník neposkytl spotřebiteli informace o právu odstoupit od smlouvy ani v dodatečné lhůtě, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 12 měsících a 14 dnech ode dne zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
4. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
5. Kupující má právo v rámci této lhůty po převzetí zboží rozbalit a odzkoušet obdobným způsobem jako je obvyklé při nákupu v klasickém „kamenném“ obchodě, a to v rozsahu potřebném ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
6. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy u Obchodníka v listinné podobě nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém nosiči; byla-li smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy stačí jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho vůli odstoupit od smlouvy. Spotřebitel může použít formulář pro odstoupení od smlouvy, který mu byl zaslán a který je také zveřejněn na internetové stránce Obchodníka
7. Obchodník je povinen bezodkladně po doručení odstoupení od smlouvy poskytnout spotřebiteli potvrzení o jeho doručení na trvanlivém médiu (e-mailem)
8. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno Obchodníkovi nejpozději v poslední den lhůty uvedené v bodě 1,2 nebo 3 této části VOP.
9. Odstoupení od kupní smlouvy podle předcházejících bodu tohoto dokumentu musí obsahovat informace požadované ve formuláři odstoupení od kupní smlouvy, který je zveřejněn na internetové stránce Obchodníka, zejména identifikaci Kupujícího, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci zboží, způsob, jakým má Obchodník vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu Kupujícího.
10. Kupující je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy zaslat zboží zpět na adresu sídla Obchodníka, nebo je předat Obchodníkovi, nebo osobě pověřené Obchodníkem k převzetí zboží. Obchodník může zboží vyzvednout i osobně, nebo prostřednictvím jím pověřené osoby, pokud se na tom strany dohodnou. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.
11. Kupující je povinen doručit Obchodníkovi zboží kompletní (včetně kompletní dokumentace, byla-li součástí dodání) nepoškozené, podle možnosti v originálním obalu a nepoužívané. Doporučuje se zboží pojistit. Zásilky na dobírku Obchodník nepřebírá.
12. Obchodník je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit Kupujícímu všechny platby, které od něho přijal na základě kupní smlouvy. Obchodník není povinen vrátit Kupujícímu platby předtím, než je doručeno zboží Obchodníkovi, s výjimkou případu, že Obchodník vyzvedne zboží osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
13. Kupující nese náklady na vrácení zboží Obchodníkovi nebo osobě pověřené Obchodníkem k převzetí zboží. To neplatí, souhlasil-li Obchodník, že je bude nést sám, nebo nesplnil-li povinnost podle § 15 odst. 1 písm. 1 písm. g) Zákona o ochraně spotřebitele.
14. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Kupující neodpovídá za snížení hodnoty zboží, nesplnil-li Obchodník informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy dle § 15 odst. 1 písm. 1 písm. f) Zákona o ochraně spotřebitele.
15. Obchodník je povinen vrátit Kupujícímu kupní cenu za zboží stejným způsobem, jaké použil Kupující při své platbě, pokud se s Kupujícím nedohodne jinak.
16. V případě, že Kupující odstoupí od smlouvy a doručí Obchodníkovi zboží, které je používáno, poškozeno nebo neúplné, zavazuje se Kupující uhradit Obchodníkovi:
a) hodnotu, o kterou se snížila hodnota zboží ve smyslu ust. § 457 občanského zákoníku ve skutečné výši
b) náklady, které vznikly Obchodníkovi v souvislosti s opravou zboží a jeho uvedením do původního stavu.
17. Ustanovení článku IV VOP neplatí pro subjekty, které nesplňují definici spotřebitele. Na Kupujícího, kterým je osoba nakupující zboží za účelem podnikání a nikoli za účelem osobní spotřeby fyzických osob, se nevztahují ustanovení čl. IV. Spotřebitelské smlouvy a poučení o právu odstoupit od Smlouvy a čl. VI Záruční podmínky a záruční doba. Odpovědnost za vady zboží se v tomto případě řídí ustanoveními §422 a násl. Obchodního zákoníku.
Článek V
Cenové podmínky
1. Kupní cena zboží nabízeného Obchodníkem prostřednictvím elektronického portálu Obchodníka je uvedena vždy vedle vybraného zboží. Kupní cena se vždy uvádí s daní z přidané hodnoty, není-li uvedeno jinak.
Článek VI
Záruční podmínky a záruční doba
1.Na dodávané zboží je Kupujícímu v postavení Spotřebitele poskytnuta záruční doba 24 měsíců. U vybraných druhů zboží může být Kupujícímu jako Spotřebiteli poskytnuta delší záruční doba. Záruční doba začíná běžet v den předání zboží Kupujícímu.
Článek VII
Ochrana osobních údajů
1. Obchodník postupuje při zacházení s osobními údaji Kupujícího v souladu s ustanoveními zákona č.j. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Registrací nebo/a Objednáním zboží prostřednictvím obchodní platformy Obchodníka Kupující potvrzuje, že své osobní údaje poskytl Obchodníkovi dobrovolně a souhlasí s jejich zpracováním v evidenci Obchodníka.
Článek VIII
Alternativní řešení sporů
1. Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel (fyzická osoba), která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a Obchodníkem, jehož hodnota přesahuje 20 eur, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy uzavřené na dálku.
2. Subjekt alternativního řešení sporů podle §3 zákona 391/2015 Z.z. o alternativním způsobu řešení spotřebitelských sporů v platném znění může od stran za zahájení řešení sporu požadovat úhradu poplatku do výše 5 eur s DPH. Návrh lze podat způsobem určeným podle § 12 Zákona čj. 391/2015 Z.z o alternativním způsobu řešení spotřebitelských sporů v platném znění.
3. Subjektem alternativního řešení sporů je Slovenská obchodní inspekce, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, resp. jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství České republiky (seznam je dostupný na stránce www.mhsr.sk). Kupující je oprávněn si vybrat subjekt alternativního řešení spotřebitelských sporů na který se obrátí. Kupující jsou oprávněni použít platformu řešení sporů online (dále jen jako „RSO“) k řešení svých sporů v jazyce, kteří si zvolí. Kupující může k alternativnímu řešení svého sporu využít platformu RSO, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupující při předkládání podání platformě RSO vyplní elektronický formulář stížnosti. Informace, které předloží, musí být dostatečné k určení příslušného subjektu alternativního řešení sporů online. Kupující může přiložit dokumenty na podporu své stížnosti. Kupující má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí, přičemž možnost obrátit se na soud tím není dotčena.
Článek IX
Newsletter
1. 1. Při registraci si Kupující může vybrat, zda chce od Obchodníka odebírat pravidelné informace o novinkách na trhu. Kupující se může z odebírání newsletteru kdykoli odhlásit. Obchodník je oprávněn všem zaregistrovaným zákazníkům nepravidelně (maximálně několikrát ročně) zasílat důležité informace, které souvisí s provozem internetového obchodu. V případě, že se Kupující cítí e-maily Obchodníka obtěžován, může se obrátit na Obchodníka prostřednictvím adresy info@instrument.pah.sk.
Článek X
Závěrečná ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy uzavřené mezi Obchodníkem a Kupujícím, a jsou pro obě strany závazné. Právní vztahy založené kupní smlouvou se budou řídit ustanoveními Kupní smlouvy (tj. závaznou objednávkou a potvrzením objednávky, případně individuálně dohodnutými podmínkami), ustanoveními těchto všeobecných obchodních podmínek a příslušnými právními předpisy. Ustanovení Kupní smlouvy mají přednost před ustanoveními těchto všeobecných obchodních podmínek a dispozitivními ustanoveními obecně závazných právních předpisů.